Elke school in Nederland stelt de leerling centraal; dit is wat in vrijwel alle schoolplannen en op websites is terug te lezen. En dit is waar onderwijsprofessionals graag met elkaar over praten. Maar hoe worden leerlingen in de praktijk ‘centraal gesteld’? Wie luistert er nu echt naar hen?

Onze droom 
Hoe geweldig zou het zijn als wij omstandigheden kunnen creëren waardoor, met aandacht, ontdekt kan worden wie de leerling is; wat zij willen leren en hoe zij zich willen ontwikkelen. Vanuit deze gedachte hebben wij in samenwerking met Harry van de Pol het concept De Leerlingluisteraar ontwikkeld. (Harry van de Pol is auteur van het boek “Harthorend” en is actief als trainer en coach. Kijk voor meer informatie op www.vanbinnenuit.nl.)

Door het inzetten van De Leerlingluisteraar brengt u uw leerlingen verder in hun denken, geeft u hen erkenning en stapt u hun wereld in. Er wordt gebouwd aan duurzaam luisteren naar leerlingen in het onderwijs door docenten, schoolleiders, bestuurders en leden van de Raden van Toezicht. Op deze manier ontvangt u ongekleurde waarde(n) van diegenen die uw school een school maken. Een onmogelijke uitdaging? Wij denken van niet… 

Meedoen?
Nieuwsgierig geworden? Download hier de pdf met aanvullende informatie over hoe De Leerlingluisteraar is opgezet en wat het resultaat zou kunnen zijn voor uw school. Meedoen in de pilotfase of  De Leerlingluisteraar in uw school? Wij komen graag met u in gesprek!

Neem voor meer informatie contact op met Henk Boersema, telefoon: 06-51599801 | Mail Henk Boersema
Harry van de Pol

Benieuwd wat het gaat brengen als we ruimte maken voor wat er bij leerlingen leeft? Harry van de Pol schreef een blog over zijn praktijk als luisterprofessional! Lees hier Harry’s blog